Kollektion: Handelsbetingelser
Handelsbetingelser webshops
Nedenstående generelle betingelser finder anvendelse i handel mellem B2C for enhver webshop (herefter kaldt "Kunden"), som er certificeret under Tryghedsmærket.
Betingelserne er gældende fra certificeringstidspunktet jf. §1, hvorefter Kunden accepterer nærværende vilkår og betingelser samt de af Tryghedsmærket fastsatte retningslinjer.
§1 – Ikrafttræden
Medlemskabet træder i kraft, når Kunden har ansøgt om certificering og er blevet godkendt.
§2 – Bindingsperiode
Medlemskabet løber i 12 måneder fra certificeringstidspunktet eller til et mellem Kunden og Tryghedsmærket nærmere bestemt tidspunkt.
Medlemskabet fornyes automatisk for en ny periode på 12 måneder.
§3 – Betaling for medlemskab
Betaling af abonnementet bestemmes af virksomhedens omsætning det seneste år.
Omsætningen beregnes gennem integrationen med virksomhedens webshop system.
Når den løbende beregning af omsætningen overstiger kr. 250.000,-, skal der fra det
pågældende tidspunkt betales kr. 2.495,- pr. år for abonnementet – uanset hvis
omsætningen kan falde de efterfølgende år.
Udløber kortet eller bliver betalingen til Tryghedsmærket på anden vis ikke gennemført,
lukkes kontoen, indtil betalingen er bragt i orden.
Ændringer i forhold til betaling kan rettes i Tryghedsmærkets portal.
§4 – Fortrydelsesret
Efter gennemførelse af certificeringen, har Kunden ikke ret til at fortryde.
§5 – Ændringer
Nærværende handelsbetingelser kan ensidigt ændres af Tryghedsmærket.
§6 - Data
Tryghedsmærket er forpligtet til at behandle alt information og data om Kunden, både før under og efter et samarbejde, fortroligt.
§7 – Tryghedsmærkets forpligtelser
Tryghedsmærket er forpligtet til at administrere Kundens certificering i overensstemmelse med de til enhver tid gældende retningslinjer, herunder tilse, at retningslinjerne overholdes af enhver Kunde, som er certificeret under Tryghedsmærket.
Tryghedsmærket foretager løbende kontrol af alle certificerede Kunder og er forpligtet til at sammenholde Kundens oplysninger med de gældende selskabsoplysninger, som fremgår af CVR.
§8 – Immaterielle rettigheder
Samtlige immaterielle rettigheder, som Kunden via sin certificering opnår adgang til, tilhører Tryghedsmærket.
§9 – Ansvar og ansvarsbegrænsning
Kunden er forpligtet til at skadesløsholde Tryghedsmærket for ethvert erstatningsansvar, krav om betaling af bod eller andre krav, som Tryghedsmærket måtte blive mødt med som følge af certificeringen eller Kundens manglende overholdelse af Tryghedsmærkets vilkår og betingelser.
§9a - Købsgaranti
Forbrugeren er automatisk dækket af Tryghedsmærkets købsgaranti, der dækker varens pris eller max. op til kr. 15.000,-.
Såfremt vi vurderer, at web-shoppen ikke har leveret op til sine forpligtelser og handelsbetingelser, vil Tryghedsmærket holde forbrugeren skadesløs, og efterfølgende opgøre kravet overfor vores kunde.
Købsgarantien indeholder:
- Købsgaranti op til kr. 15.000,-.
- Personlig klagehåndtering og sagsbehandling
Krav til forbrugeren:
Forbrugeren skal indenfor 30 dage efter købet have oprettet en sag via vores klageformular.
Vores købsgaranti dækker ikke, hvis sagen ender med retslig udgang, produktansvar eller konkurs.
§10 - Ophør
Kundens medlemskab løber, indtil dette opsiges skriftligt.
Kunden er berettiget til at opsige sit medlemskab med tre måneders varsel på årsabonnementer til udgangen af en medlemsperiode jf. §2.
Det vil sige, at medlemskabet løber sin periode ud, selvom samarbejdet opsiges halvvejs.
Under opsigelsesperioden vil Tryghedsmærkets widget være tilgængelig for Kunden.
Afmelding af medlemskabet skal ske ved at sende en mail til kontakt@tryghedsmaerket.dk.
Kunden anses ikke for udmeldt hvis Kundens virksomhed lukker, uanset årsagen hertil.
Ved væsentligt misligholdelse af nærværende vilkår og betingelser, og heraf Kundens forpligtelser til at overholde de retningslinjer der er givet, er Tryghedsmærket berettiget til at ophæve samarbejdet med øjeblikkelig virkning, samt at fastholde fordringen på den resterende abonnementsperiode.
Efter ophør af samarbejdet, er Kunden forpligtet til at fjerne samtlige widgets og logoer der vedrører Tryghedsmærket.
Der kan ikke foretages overdragelse af Tryghedsmærket til anden webshop/URL, ligesom Tryghedsmærket ikke uden samtykke kan overdrages ved salg af virksomheden bag Kunden.
§11 - Benyttelse af Tryghedsmærket
Kundens widget fjernstyres fra Tryghedsmærket, således adgangen kan fjernes ved misligholdelse, overtrædelse af reglementet eller ved ubetalte regning, samt hvis Kunden ikke lever op til certificeringen.
Enhver brug af Tryghedsmærket widget, herunder logo og URL er alene tilladt i det omfang Kunden er certificeret under Tryghedsmærket.
Forefindes uberettiget brug af Tryghedsmærket, sanktioneres dette med en bøde på kr. 1.000,-
§12 – Fratagelse af Tryghedsmærket
Tryghedsmærket er til enhver tid berettiget til at træffe afgørelse om Kundens overholdelse af Tryghedsmærkets vilkår og betingelser samt gældende ret.
Hvor sådan afgørelse træffes, vil Kunden få tilsendt et påbud om ændring af adfærd, i hvilken forbindelse Kunden er forpligtet til at udlevere alle relevante oplysninger, som måtte blive efterspurgt af Tryghedsmærket.
Såfremt Kunden ikke imødekommer påbuddet fra Tryghedsmærket eller såfremt Kunden ikke fremsender den efterspurgte information, fratages Kunden uden varsel og kompensation retten til at anvende Tryghedsmærket.
Afgørelser truffet i medfør af ovenstående kan af Kunden påklages til Tryghedsmærket.
Klagen skal sendes på e-mail til kontakt@tryghedsmaerket.dk, og skal være Tryghedsmærket i hænde senest fire uger efter, at afgørelsen er truffet. Indgivelse af klage har ikke opsættende virkning.
§13 – Lov og værneting
Forholdet mellem Kunden og Tryghedsmærket, herunder nærværende betingelser, er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk ret.
Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med disse generelle betingelser, skal afgøres ved Tryghedsmærkets hjemting
§14 – Klageinstans
Hvis du som kunde vil klage over dit køb, skal du kontakte Trustmate ApS. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr
§15 – Kontakt
Tryghedsmærket kan kontaktes på følgende oplysninger:
TRUSTMATE ApS, Wittrupvej 1, 7120 Vejle Øst
Sidst opdateret d. 13. februar 2020