TROVÆRDIGHED = KONVERTERING

Konverteringsoptimering er en af de sværeste dyder i dag. Konkurrencen er stor, mulighederne er uendelige og forbrugerens muligheder forbedres dag for dag. Når du som hjemmeside skal optimere, er en af de bedste, men også sværeste metoder, at konvertere flere af dine besøgende.

Tryghedsmærket har vist sig i stor stil, at have en yderst positiv effekt, netop når man snakker konverteringsoptimering.

+ virksomheder kan ikke tage fejl

28,1%

Konverteringsstigning

 

Molslinien.dk

Da vi blev kontaktet af tryghedsmærket kunne vi ret hurtigt se ideologien i at vi skulle certificeres. Tryghedsmærket er ikke kun for webshops, men i stor stil også for hjemmesider og forretninger som vores, hvor tryghed for kunden, vores priser og vores generelle forretnings er i højsæde.

Vi har dog til alligevel kunne se en ganske lille stigning i konverteringsraten på vores billetsalg.

13,4%

Besøgstid

 

Skindeksperten.dk

Som forbrugeres talerør og ekspert på vores område, har vi nydt godt af at have tryghedsmærket på vores side. Det er bindeleddet mellem vores hjemmesiden og tiltroen til vores artikler fra vores mange daglige læsere.

Da vi ikke konverterer nogle kunde i den forstand, har vi ikke kunne måle den del, men vi har haft en stigning i besøgende samt den gennemsnitlige besøgttid er også hævet med 13,4%

54%

Konverteringsstigning

 

ChefMade.dk

Vi oplevede en straks effekt da vi blev tryghedsmærket. Dog valgte vi til trods for effekten (og vores naivitet) at lade det A/B teste for at være sikker på at det ikke blot var en normalt udsving grundet sæson, men at det rent faktisk var mærket der havde en positiv effekt.

Vi er i den heldige situation, at mærket gav os præcis det vi havde håbet, nemlig en stigning af konverteringer på hele 54%.

41,76%

Konverteringsstigning

 

Lammeskindet.dk

Da vi startede med tryghedsmærket var vi meget i tvivl om effekten af at have mærket og altså om det var pengene værd fremfor E-mærket.

Vi testede derfor med en A/B test mellem de to mærker, og fandt ud af efter 2 måneders test, at forskellen var så lille at den ikke kunne måles. Vi har valgt at beholde begge mærker, men vi kan helt klart anbefale tryghedsmærket som et alternativ til en 1/10 af prisen.

  • I en tid med svindelsager, er det netop at et tiltag som tryghedsmærket kommer til sin plads. Det smarte er nemlig, at kunderne kan gå direkte ind og videregive informationer om en dårlig handel som kan foresage at en hjemmeside eller webshop mister deres certificering.

    Når forbrugeren kan gå direkte ind og anmelde en webshop eller en hjemmeside, så ved vi på den måde at der bliver luget ud blandt svindlerne, så os der forsøger at give kunderne en sublim oplever og service, får de retmæssige kunder.–Tim