Hvorfor blive tryghedsmærket?

Her er fire gode grunde til hvorfor det er en god idé, at lade sin hjemmeside eller webshop blive tryghedsmærket.

1. Troværdighed

Tryghedsmærket i sig selv er troværdighedsskabende blandt danskerne. Et anerkendt og velrenomeret mærke, som gennem flere undersøgelse, har en mærkbar effekt på webshops der bruger mærket.

Tryghed og troværdighed samlet i ét mærke

 

Du viser med tryghedsmærket, at du er en seriøs webshop, der sætter niveauet højt og overholder de forbrugerretslige krav man som webshop er pålagt.

2. Markedsføring

  • Det gav virkelig gode resultater for os, og en fed respons fra kunderne at have tryghedsmærket på vores side.–Viktor

  • Vi brugte det transperante logo og inkorporerede det i vores billeder i retargeting, hvilket målt på A/B test gav væsentlig bedre resultater, både i antal kliks og i særdeleshed også i antallet af konverteringer.–Josefine

  • Vi valgte at bruge tryghedsmærket som et led i vores markedsføring, og PPC-prisen var uhyrlig lav grundet den gode respons fra kunderne.–Søren

Mange webshop bruger Tryghedsmærket som en del i deres markedsføring, da mærket er alment kendt af danskerne som tillidsskabende og et overbærende element i at lave et køb.

Tilliden er netop et af de vigtigste parametre i beslutningen for en kunde mod at købe noget online.

“EN MARKEDSFØRINGSMÆSSIG FORDEL”

Som certificeret af tryghedsmærket bliver du en del af et større fællesskab, og vil kunne opleve en mærkbar forskel på tilliden mellem dig og dine kunder.

3. Tillid

Tillid = omsætning

Tilliden er altafgørende når det kommer til at skabe en sund forretning med kernekunder og god omtale generelt.

Med tryghedsmærket kommer du den del meget nærmere, da mange danskere allerede forbinder det med tillid.

Én ting er som webshop at skabe tillid i det daglige arbejde, men hvis ikke man viser resten af de mange besøgende, at man har opnået dette, og at man rent faktisk gør alt for sine kunder, så det er et trygt sted at handle, så mister man salg.

4. Konverteringsoptimerende

Forskellen mellem en god hjemmeside og en god forretning ligger i konverteringsraten.

For rigtig mange af vores kunder har de efter certificeringen af tryghedsmærket, oplevet en vækst i deres konverteringsrate, hvilket skyldes den værdi den giver for kunderne.

At hæve konverteringsraten fra eksempelvis 1,12 til 1,35 kan betyde mange hundrede tusinde over et år, og det er netop det rigtig mange af de tryghedsmærkede hjemmesider har oplevet.